Ekonomi

Zomato hisseleri güçlü ikinci çeyrek performansı ve olumlu görünüm sayesinde yükselişte

Hindistan’ın gıda dağıtım devi Zomato’nun hisseleri, ikinci çeyrek sonuçlarındaki önemli artışın ardından Ulusal Menkul Kıymetler Borsası’nda (NSE) %4 arttı. Şirket, beklenen zararla keskin bir tezat oluşturan ve Haziran çeyreğindeki ₹2 milyarlık sürpriz kârdan önemli bir iyileşme ile ₹36 crore olarak vergi sonrası kar (PAT) bildirdi.

Zomato, mali performansını 2Ç24 Mali Yılı’nda tersine çevirdi ve 2Ç Mali Yılı23’teki ₹251 crore zarara karşı konsolide kar açıkladı. Şirketin geliri geçen yılın aynı dönemine göre %71 artışla 2.848 milyar, toplam gider ise 3.039 milyar olarak gerçekleşti.

Gelirdeki büyüme büyük ölçüde, Blinkit’in de dahil olduğu B2C işletmelerindeki Brüt Sipariş Değerinden (GOV) kaynaklandı ve yıllık %47 artışla 11.422 crore’ye yükseldi. Bu büyüme, aylık işlem yapan müşteri sayısındaki artışa bağlandı. Blinkit ayrıca bir önceki çeyreğe göre +%12,7 gelir artışı bildirdi.

Zomato’nun yönetim kurulu, ZMT Europe LDA’daki hisselerinin tamamının yaklaşık 1,59,45,300₹ (1,80 lakh Avro) karşılığında satışını onayladı. Zomato’nun flaş ticaret bölümü Blinkit, katkı marjını yüzde -7,3’ten yüzde 1,3’e olumlu bir değişimle sağladı ve çeyrek boyunca 28 yeni mağaza ekledi.

CEO Deepinder Goyal, 1QFY24’ten 2QFY24’e kadar tüm operasyonlarda güçlü büyümenin devam ettiğini vurguladı. Şirket, 41 milyar Hindistan rupisi tutarında Düzeltilmiş FAVÖK ile art arda ikinci kârlı çeyreğini bildirdi; bu, 2024 Mali Yılı’ndaki ₹ 12 milyar kardan önemli bir toparlanmaya ve 192 milyar Hindistan rupisi (100 milyar Hindistan rupisi = yaklaşık 12 milyon ABD doları) zarardan büyük bir geri dönüşe işaret ediyor. 2FY23’te.

Zomato, önümüzdeki çeyrekte gıda dağıtımında GOV’da yüksek tek haneli üç aylık büyüme bekliyor. Blinkit bu çeyreği toplam 411 mağazayla kapattı ve yaklaşan Navratri, Dussehra ve Diwali gibi büyük festivaller nedeniyle önemli bir büyüme bekliyor. Blinkit’in GOV büyümesi yıllık bazda yüzde 86’ya ulaştı.

ONDC’nin pazara girmesine rağmen rekabetin daha da yoğunlaşması beklenmiyor. HSBC, Zomato’nun uzun vadeli beklentileri, özellikle de başabaş noktasına yakın FAVÖK ile etkileyici bir büyüme gösteren ekspres ticaret işletmesi konusunda iyimserdi. Yönetimin stratejisi, çeyrekten çeyreğe kadar marjlardan ziyade büyümeye öncelik vermektir. Nuvama, SOTP değerleme yöntemini benimseyerek yönetimin beklenenden daha yüksek bir büyüme hedeflemesini bekliyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haber-yomra.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort